Kallelse till årsmöte 2017

Hovenäsets Intresseförening håller årsmöte den 22 juli 2017 kl 17.00.
Plats Marinan i Hovenäset.
På årsmötet behandlas de ärenden som framgår av § 10 i föreningens stadgar.
Förslag till dagordning, verksamhetsberättelse, årsredovisning, revisorernas berättelse, styrelsens förslag, inkomna motioner samt valberedningens förslag till ledamöter kommer att finnas tillgängligt på föreningens hemsida senast en vecka före årsmötet. Du kopierar själv årsmöteshandlingarna och tar med dig till årsmötet.
Deltagandet i årsmötet och rösträtt förutsätter att du är medlem i Hovenäsets Intresseförening och har betalt medlemsavgiften.
Styrelsen hälsar alla medlemmar hjärtligt välkomna.

Medlemskap i Hovenäsets Intresseförening

Hovenäsets Intresseförening har nu funnits i ca 15 år och verkar för åretrunt- och sommarboendes bästa samt att tillvarata medlemmarnas intressen i gemensamma angelägenheter.
Föreningen sköter badplatsens manetnät, är aktiv i sociala aktiviteter som påskfyr med tillhörande fyrverkeri, midsommarfirande på Reso och driver ett antal projekt som man kan ta del av på hovenaset.info > Intresseföreningen > Verksamhet > Pågående arbete.
Föreningen har också satsat stort på en hemsida där vi presenterar både det gamla och nya Hovenäset och där medlemmar och andra intresserade kan kommunicera på ett enkelt sätt. Gå in på www. hovenäset.info och ta del av hemsidan.

Medlemsavgiften

Du som var medlem 2016 men ännu inte betalt din medlemsavgift för 2017 vänligen gör det snarast.
Medlemsavgiften är 200 kronor per familj. Du betalar till bg 5933-0480. Var noga med att notera ditt namn, adress och e-postadress. På hemsidan under rubriken ”Om oss” finns ytterligare information om hur du betalar din medlemsavgiften.

Varma sommarhälsningar
Bengt Arne Ljung, ordförande

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!